Schulungsübersicht
Introduction to Industrial Virtual Environments
- Applications in manufacturing, energy, and operations
- Overview of Unity, Blender, and Visual Studio roles
- Examples of simulation and training use cases
3D Modeling with Blender
- Basics of Blender interface and workflows
- Modeling industrial equipment and layouts
- Optimizing assets for real-time rendering
Visualization with Unity
- Setting up Unity projects for industrial environments
- Importing and configuring Blender models
- Applying materials, lighting, and animations
Programming Integration with Visual Studio
- Configuring Unity with Visual Studio
- C# programming basics for system logic
- Connecting to external data sources and control systems
Building Interactive Industrial Simulations
- Creating user interfaces and interactive controls
- Simulating machine operations and workflows
- Hands-on lab: building a functional simulation
Integration with Control Systems
- Industrial protocols and system connectivity
- Data exchange and monitoring
- Hands-on lab: linking Unity environment with external system data
Advanced Applications and Optimization
- Performance tuning for industrial-scale environments
- Extending simulations with physics and automation
- Case studies: training and digital twin applications
Summary and Next Steps
Voraussetzungen
- Basic knowledge of programming
- Familiarity with 3D modeling concepts
- Understanding of industrial systems or processes
Audience
- Industrial engineers
- Automation specialists
- Simulation and visualization developers
Erfahrungsberichte (5)
Der Trainer war sehr sachkundig und sehr hilfreich.
Thilini Alwis - Te Manawa Taki Trauma System
Kurs - Visual Studio 2022 IDE
Maschinelle Übersetzung
Erfahren Sie mehr über die Software
Peter - Coleg Cambria
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Maschinelle Übersetzung
Ich habe es genossen, die Möglichkeit zu haben, mich zu üben.
carmen mocanu - Nanotec Electronic Bulgaria EOOD
Kurs - Unit Testing with C#
Maschinelle Übersetzung
praktische Beispiele und Fehlerbehebung bei realen Problemen (bei der Erstellung von realen Projekten, Spielen usw.), d. h. gute Praxis und wie die reale Projektarbeit aussieht
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Maschinelle Übersetzung
Ich mochte die Tatsache, dass alle von uns vorbereiteten Fragen beantwortet wurden; auch die 90-minütige Herausforderung, am Ende ein kleines Spiel zu erstellen, war sehr spaßig!
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Kurs - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Maschinelle Übersetzung